image.png

بنابر گفته برخی از تحلیلگران و کارشناسان و رسانه های مختلف، سید هاشم صفی الدین، جانشین سید حسن نصرالله خواهد شد.

سرویس جهان مشرق - سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی سازمان حزب‌ الله لبنان است و او را در حقیقت بعد از سید حسن نصرالله، نفر شماره ی دو حزب الله لبنان می دانند. صفی‌الدین در سال ۱۹۶۴ در در روستای قانون النهر جنوب لبنان به دنیا آمده است. او در جوانی به تحصیل علوم دینی در شهر قم پرداخت.

او از خانواده‌ای با نفوذ اجتماعی است و یکی از مشهورترین نمایندگان منطقه در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به نام محمد صفی‌الدین از این خانواده برخاسته است. او از سمت مادری هم با دبیر کل حزب الله لبنان نسبت نزدیک خانوادگی دارد. وی از زمان تأسیس گروه حزب‌الله لبنان در سال ۱۹۸۲ عضو این گروه است.

جانشین احتمالی شهید سید حسن نصرالله کیست؟ +عکس و فیلم

هاشم صفی الدین در دوران تحصیل در شهر قم تحت تأثیر اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی قرار گرفت و یکی از برجسته ترین حامیان آن شد. وی در یکی از نوشته‌های خود به نقش این نظریه در اتحاد نهضت‌های اسلامی و غلبه بر تفرقه‌ها اشاره کرده است.

سید هاشم در سال ۱۹۹۴ به بیروت بازگشت و رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان شد. صفی الدین همچنین از اعضای شورای جهاد حزب الله نیز هست .

جانشین احتمالی شهید سید حسن نصرالله کیست؟ +عکس و فیلم

کارشناسان و تحلیلگران در حال حاضر از شیخ صفی الدین، به عنوان رهبر بعدی و جانشین سید حسن نصرالله یاد میکنند. از وی، اطلاعات زیادی وجود ندارد. او مدت زیادی در لبنان ناشناخته باقی مانده بود تا اینکه به دلیل تدابیر امنیتی اطراف شهید سید حسن نصرالله، او به‌عنوان نماینده نصرالله در مراسم‌های حزب، به‌ویژه در تشییع پیکر شهدای حزب الله که در لبنان یا در جنگ‌های سوریه به شهادت رسیدند، ظاهر شد.

او به همراه سید حسن نصرالله در شعر نجف عراق و همچین در حوزه علمیه قم به تحصیل در رشته الهیات پرداخت تا اینکه در سال ۱۹۹۴ توسط سید حسن نصرالله به لبنان فراخوانده شد.

وی در سال ۱۹۹۵ به عضویت مجلس شورای مشورتی سازمان حزب الله لبنان در آمد و از سال ۱۹۹۲، ریاست شورای اجرایی حزب الله را به دست گرفته است. او همچنین به عنوان رئیس شورای جهادی این سازمان نیز فعالیت کرده است.

جانشین احتمالی شهید سید حسن نصرالله کیست؟ +عکس و فیلم

در نشست مجمع عمومی سازمان مقاومت لبنان در اکتبر ۲۰۰۸، او به عنوان جانشین سید حسن نصرالله، به عنوان دبیرکل حزب‌الله انتخاب شد و در سال ۲۰۱۸، نام وی توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده به لیست (SDGT) اضافه شد.

به گفته رسانه های خارجی، نامزد برجسته جانشینی سید حسن نصرالله صفی الدین است که از نظر ظاهری و رفتاری نیز بسیار شبیه به وی است. تحصیلات دینی او در شهر قم باعث تقویت ارتباط او با ایران شد. در رابطه با نوع نگاه و سیاست‌های او به این مسئله اشاره شده است که شبیه ترین نگاه و عملکرد را به شهید سید حسن نصرالله، دبیر کل فقید سازمان حزب الله دارد.

جانشین احتمالی شهید سید حسن نصرالله کیست؟ +عکس و فیلم

به گفته صهیونیست‌ها، شیخ صفی الدین، در مواجهه و تقابل با جبهه غربی، رویکرد بسیار قاطعانه و شدیدی دارد،‌ مسئله ای که باعث شده است صهیونیست‌ها به این ارزیابی را ارئه دهند که با رهبری سید هاشم صفی الدین، رویکرد حزب الله لبنان در قبال رژیم صهیونیستی، شدید تر از قبل خواهد شد و همانند دوران به ریاست رسیدن شهید سید حسن نصرالله در سازمان حزب الله، پس از شهادت سید عباس موسوی،‌ که سطح و میزان مواجهه حزب الله با رژیم صهیونیستی را دگرگون کرد، رهبری شیخ سید هاشم صفی الدین، دوره جدیدی را در سازمان حزب الله لبنان در مبارزه با رژیم صهیونیستی رقم خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    7 2
    لک البیعه
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    5 3
    فکری بحال از کارانداختن ماشین جنگی صهیونی باشيد واگر همه رانابود می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس